KARTIČKY
Magic: The Gathering založil kult CCG (Collectible Card Games) a přinutil mě postávat na autobusové zastávce jen proto, abych s ostatními teenagery směnil svá rérka. Byl to krásný čas. O mnoho let později mi vydavatelství FFG vnutilo své karetky pod příslibem, že jejich formát LCG (Living Card Game) není tak finančně nákladný a neobnáší to postávání na zastávkách. A ano – to druhé byla pravda.
STEJNÁ ŘEKA
Přestože na Magic jsem plně nezanevřel a vlastním pár Commander balíčků, do žádné jiné karetky – natož sběratelské – se mi opravdu nechtělo. Všechny své předchozí sbírky karet jsem prodal s tak brutální ztrátou, že se stále ještě počůrávám po nocích. Tak se mi nemůžete divit. Ale peníze jsou nakonec jen peníze a víte, co je víc? Přátelství.
IT’S ME MARIO
Takže když jednoho dne přišel kamarád Mario, že začal hrát Disney Lorcanu, bylo v podstatě v minutě rozhodnuto. Opět budu kupovat boostery, směňovat karty na zastávkách a stavět zcela a úplně nepoužitelné balíčky.
//Tyhle texty píšu čistě pro radost. Nechceš mi k tomu koupit kafe, ať mi to jde lépe od ruky? https://revolut.me/petrcaslava
PROSTODUCHOST
Disney Lorcana je karetní hra od vydavatelství Ravensburger, které je známé hlavně díky výrobě puzzle a možná i proto se rozhodli s herním designem moc neexperimentovat a v podstatě okopírovat Magic, trochu ho omladit o současnější postupy a tradá. Na světě je lobotomizovaný Magic bez landů.
JE SÍLA
Ale právě ta čistota je to, co mě osobně na Lorcaně baví. Například zatím ve hře nejsou žádné kontra efekty, které byste spouštěly v tahu protihráče. Celá hra se tedy odvíjí tak, že si v klidu vyřešíte svůj tah, aniž by vám do toho kdokoli vstupoval, a pak si svůj tah vyřeší soupeř a tak dále, dokud někdo nevyhraje.
KAPITOLA PRVNÍ
Ravensburger zatím publikoval šest setů, přičemž největší změnu přinesla edice Into the Inklands, kde byly představeny lokace – permanentní karty, kam mohou hráči přesouvat své charaktery a získávat tím další výhody. Jedná se v podstatě o drobnost, ale právě lokace mě na hře hodně baví a citelně rozšířily strategické možnosti jednotlivých balíků.
JDE TO I SOLO
Hodně zajímavá možnost se hráčům otevřela s krabicí Illumineer’s Quest – Deep Trouble, kde jeden až dva hráči bojují kooperativně proti mořské čarodějnici Uršule a světe div se… ono to funguje fakt dobře. Je to další rozměr a přestože toto určitě nebude váš primární způsob hraní, je osvěžující, že to Ravensburger zkusil a klobouk dolů před odvedenou prací.
DISNEY
Pokud se rozhodnete hrát Disney Lorcanu, dost pravděpodobně to bude proto, že máte rádi staré (nové?) animáče a prostě se nemůžete dočkat, až si do balíčku dáte Kulíka, Dulíka i Bubíka zároveň a Strýčka Skrblíka navrch. Efekty karet se snaží respektovat předlohu, ale zase v tom nehledejte kdo ví jakou příběhovost a během hry už budete vnímat jen efekty a čísla.
SOUBOJ
Jeden z důvodů, proč mi Disney Lorcana učarovala je fakt, že vaším cílem není umlátit soupeře a připravit ho o všechny život. Místo toho musíte nasbírat “lore”. Samozřejmě se nevyhnete šarvátkám, ale ta přímočará krvelačnost je tady nahrazena něčím… něčím tulivým, plyšově hebkým, co chlácholí onu kompetitivnost.
A ZASE TY PENÍZE
Jeden booster Magicu sežene tak za 100,- a dostanete v něm patnáct karet. Pokud spadnete do Lorcany, tak booster mimo nějaké akce stojí sice cca 140,- ale zase je v něm o tři karty méně a mají mnohem horší kvalitu. A to se vyplatí. Nepotěší také rozložení raritnosti, kdy kromě vzácných karet máte ještě extra vzácné a pak extra extra vzácné. Takže šance, že vám z boosteru vypadne něco, co vám zaplatí výlet do Karibiku, je v pravdě malá.
ALE JO
Takže doporučil bych naskočit do Lorcany? Asi jo… je to fakt zábavná karetka a přestože třeba Star Wars: Unlimited je herně zajímavější, tak tady vidím jistější budoucnost a větší zázemí hráčů, turnajů a dalšího. A je tam Elsa, cokoliv s Elsou je prostě dobré.